Maandag 16/3 - Reisverslag uit New Plymouth, Nieuw Zeeland van Geert Benckhuisen - WaarBenJij.nu Maandag 16/3 - Reisverslag uit New Plymouth, Nieuw Zeeland van Geert Benckhuisen - WaarBenJij.nu

Maandag 16/3

Door: Geert

Blijf op de hoogte en volg Geert

15 Maart 2015 | Nieuw Zeeland, New Plymouth

Weer terug in Te Awamutu na een heerlijk weekend in Taranaki. Een Regio in het westen van het eiland. Een reis van ongeveer 250 km, en 3 uur rijden de stops niet meegerekend. En de tussenstops zijn absoluut de moeite waard. een reis door de bergen Met fantastiche uizichten. Je kunt hier alleen niet stoppen langs de kant van de weg. Eenmaal door de bergen kom je aan de kust en hier zou je ieder 200 meter wel kunnen stoppen om iedere keer het uitzicht te bewonderen. Kilometers ver weg kijkend langs de kust over de rotsen en het strand. sandra weet alle plekjes te vinden die je moet zien en die je normaal als toerist niet te zien krijgt. Overnacht in New Plymouth, een stad aan de kust, waar Frans heeft gewoond toen hij aankwam in nz en de regio waar Sandra is opgegroeid. New Plymouth is zo een heerlijk relaxed stadje aan de kust waar van alles te doen is en waar alles zo heerlijk relaxed is. Niet vandaag dan maar morgen of overmorgen. Zo is het overal wel maar op sommige plaatsen is het zo merkbaar. De volgende dag zijn we met de boot de zee opgegaan rond de eilandjes voor de kust. Ieder eilandje heeft zijn verhaal en op de eilanden zie je de zeehonden. Indrukwekkend. Vandaar zijn we doorgereden naar Eric en Diana. Diana is de nicht van Sandra en ze hebben een typische nieuw zeelandse boerderij. Onderweg pannekoeken gegeten aan de voet van mount egmond. Een vulkanische berg die overal in de regio te zien is en er ieder kwartier anders uitziet en van iedere kant een ander gezicht heeft. De berg opgeweest aan meerdere kanten met de meest fantastiche uitzichten en de mooiste natuur in en rond de berg, alles beschermd natuurpark. De boerderij licht tussen de berg en de zee. Afgelegen, zonder wifi en zonder bereik op je mobieltje. Kan het nog relaxter? Helemaal rond de berg gereden en de dorpjes, stadjes bezocht. Meren , kabbelenderiviertjes, weidse uitzichten, prachtige natuur, ogelgeluiden die je in nederland niet hoort, relaxte en vriendelijke mensen. Te veel om op te schrijven. Je moet het meemaken. Heel veel gezien en meaakEen fantastisch weekend!!!!!

• 16 Maart 2015 - 08:58

Marianne:

Klinkt weer super en gave foto's zeg!
    GENIET van je laatste week lieverd, veel liefs, Mar.

• 16 Maart 2015 - 09:47

Geert Benckhuisen:

En ik heb er nog veel meer!

• 16 Maart 2015 - 12:13

Viv:

Hey die Geert!

Wat een prachtige natuur zeg. Ik hoop dat je nog wel wilt terugkomen want het is hier wel heel stil zonder jou;)

Geniet nog van je rust daar en ik kijk weer uit naar je volgende reisverslag??

• 16 Maart 2015 - 13:11

Nellie:

Hoi hoi Geert,

geweldige foto's ! En super leuk om jouw verslagen te lezen iedere keer. We missen je wel hoor, al wil je daar nog niet aan denken haha :-)

Enjoy enjoy enjoy !!